banknoty pod lupą

’Czy da się oszczędzić jeżdżąc samochodem?’

Doświadczeni kierowcy znają wiele sposobów na ekonomiczne podróżowanie: od stosowania oszczędnych technik jazdy poprzez korzystanie z programów lojalnościowych, uprawniających do promocyjnych cen paliwa na wybranych stacjach aż do założenia instalacji autogaz, która umożliwia tańsze tankowanie. Czy da się oszczędzić, jeżdżąc samochodem? Oczywiście. Najlepiej wiedzą o tym użytkownicy pojazdów na gaz, ponieważ na opłacalność użytkowania auta duży wpływ ma koszt paliwa.

Jak instalacja LPG wpływa na oszczędną jazdę samochodem?

Paliwo gazowe to nadal najtańszy sposób zasilania auta. Dla wielu kierowców sposobem na oszczędną jazdę jest zakładanie gazu w samochodzie. Starannie zaprojektowana instalacja gazowa uwzględnia wymogi silnika, z którym ma współpracować. Właściwy dobór podzespołów instalacji LPG wpływa na efektywną eksploatację samochodu oraz zapewnia długotrwałą sprawność systemu gazowego pojazdu. Profesjonalna instalacja do bezpośredniego wtrysku benzyny zbudowana jest z części, które dopasowane są do konkretnego modelu auta. W przypadku instalacji autogaz do silników z pośrednim wtryskiem benzyny dobór komponentów jest dowolny w zależności od preferencji montażysty oraz jakości samego podzespołu. W przypadku montażu instalacji do auta z silnikiem DI (ang. direct injection), producent oferuje dedykowaną kompletację pod konkretny kod silnika.

Jakie są sprawdzone sposoby na tańsze użytkowanie auta?

Założenie instalacji LPG pozwala kierowcom tankować najtańsze na rynku paliwo. Jeśli samochód spala 10 l/100 km, to przejechanie 3000 km/m-c autem zasilanym paliwem Pb (6,57 PLN/l) jest dla kierowcy równoznaczne z wydatkiem w kwocie 1971 PLN, lecz w przypadku tankowania LPG (3,03 PLN/l), przy założeniu, że zużycie gazu w stosunku do benzyny jest większe o 15%, koszt paliwa wyniesie 1045 PLN/m-c*. W okresie miesięcznym kierowca auta zasilanego gazem zaoszczędzi więc 926 PLN, które może przeznaczyć na inny cel.

*W obliczeniach nie uwzględniono minimalnego spalania benzyny, potrzebnego na rozgrzanie silnika przed przejściem zasilania na paliwo LPG.