samochód hybrydowy

’Wybrać hybrydę na LPG czy diesla?’

Korzystanie z samochodu umożliwia swobodne przemieszczanie się zarówno w celach prywatnych, jak i w ramach wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Im więcej kilometrów pokonuje się w ciągu miesiąca, tym ważniejsze stają się wydatki przeznaczane na zakup paliwa, którego ceny systematycznie wzrastają. Mimo mody na samochody elektryczne dla większości użytkowników są one zbyt drogie i niepraktyczne z uwagi na kłopotliwe i kosztowne ładowanie. Znacznie większym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne alternatywy – zakup pojazdu z silnikiem diesla albo montaż instalacji LPG w samochodzie z napędem hybrydowym. Przekonajmy się, która z nich okaże się korzystniejsza.

Co wiąże się z korzystaniem z samochodu z silnikiem wysokoprężnym?

Samochody z silnikami diesla przez długi czas były uważane za znakomitą alternatywę dla pojazdów z jednostkami benzynowymi. Przemawiała za tym ich bezawaryjna konstrukcja oraz przede wszystkim niższe spalanie, a przez to niewielki koszt pokonania jednego kilometra. Nowoczesne diesle znacznie odbiegają jednak od tych wyobrażeń. Silniki wysokoprężne stały się skomplikowane, a przez to drogie w utrzymaniu i naprawie.

Jest to o tyle ważne, że wpłynęło również na trwałość wszystkich podzespołów, a uzyskiwane dawniej przebiegi są dziś niemożliwe do osiągnięcia. Silniki te przy tym są niezwykle czułe na jakość paliwa, a z uwagi na znaczny poziom emisji szkodliwych substancji w wielu państwa UE możliwości ich wykorzystywania mocno ograniczono. Nie można też zapominać, że z reguły samochody z dieslem są droższe w zakupie, co wydłuża okres ich amortyzacji.

Hybryda z LPG

Samochody hybrydowe w połączeniu z instalacją gazową oznaczają spore oszczędności pod każdym względem. Potwierdzają to proste obliczenia. Przyjmijmy, że koszt benzyny to około 7 zł za litr, a LPG – 4 zł. Jeśli samochód pali około 5 l benzyny na 100 km, wydatek na paliwo wyniesie 35 zł. W przypadku LPG z kolei, nawet jeśli auto spali 6 l na 100 km, na paliwo wyda się mniej, a dokładnie około 24 zł. Oszczędność w tym przypadku wyniesie 11 zł.

Korzystanie z LPG wraz z opcją odzyskiwania energii podczas hamowania daje możliwość niemal bezkosztowego wspomagania się silnikiem elektrycznym. Co ważne, stosunkowo proste konstrukcyjnie silniki benzynowe starszych i nowszych hybryd znakomicie współpracują z instalacjami LPG. Warto zwrócić uwagę, że auta tego typu cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród taksówkarzy z uwagi na swoją bezawaryjność i małą ilość zużywanego paliwa.

Co generuje więcej korzyści – hybryda na LPG czy diesel?

Na pytanie, czy bardziej opłaca się wybrać hybrydę na LPG, czy diesla, jako producenci samochodowych instalacji LPG – AG Centrum – odpowiadamy, więcej oszczędności gwarantuje zakup hybrydy na LPG. Nie bez znaczenia jest również aspekt ekologiczny. Okazuje się, że samochody hybrydowe, które uznaje się za ekologiczne, mogą być jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, właśnie za sprawą połączenia hybrydy i LPG. W porównaniu do diesla LPG jest gwarancją niższej emisji szkodliwych związków takich jak tlenek węgla czy tlenki azotu. Wybór hybrydy na LPG generuje zatem korzyści nie tylko dla kierowcy, ale i środowiska.