Gdzie jest klient? #1

Globalne zmiany

Doświadczyliśmy globalnych zmian w związku z koronawirusem i obostrzeniami, jakie dotknęły każdego z nas. Gdzie dziś są kierowcy, którzy myślą o montażu instalacji autogaz?

Gdzie jesteś dziś ze swoim biznesem?

Ceny paliw wróciły do 'normy', obostrzenia są luzowane (choć nie wiemy, co przyniesie jesień), a podróżowanie własnym samochodem jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. I może być też najtańszym. Oczywiście po montażu instalacji autogaz. A taki montaż może się odbyć właśnie u Ciebie w warsztacie. Wykorzystaj tę szansę, aby wrócić do względnej normalności budując wizerunek specjalisty w miejscach, w których przebywa Twój przyszły klient.

Czy wiesz, że...

...aż 81% konsumentów szuka w Internecie opinii, rekomendacji i referencji na temat produktów (które planuje kupić) wśród osób, które już z tych produktów korzystają?

Gdzie jest Twój klient?

Sposób poszukiwania produktów i usług przez konsumentów (w tym oczywiście kierowców) zmienił się, czy nam się to podoba czy nie. Nie jest odkrywcze, że przeniósł się do Internetu, choć bliżej prawdy leży stwierdzenie, że już tam był. Co więcej - miał się dobrze. Teraz jest tam nieustannie i czuje się jak ryba w wodzie. Sam Internet jako medium komunikacji przeżywa oblężenie od czasu wystąpienia koronawirusa – ten stacjonarny, jak i mobilny. Statystyki prezentujące zmiany konsumenckie w korzystaniu z sieci dostępne są online na wyciągnięcie ręki, dlatego nie będziemy w tym miejscu ich powtarzać.

Jak te zmiany wykorzystać? Jak one wpływają na naszą branżę? Odpowiedź jest prosta – żeby zarabiać, logiczne jest, że jako firmy musimy pokazywać się w Internecie. Od tego nie uciekniemy. Już przed pandemią Internet był jednym z głównych źródeł poszukiwania informacji o warsztatach montujących instalacje LPG: „Gdzie założę instalację LPG do samochodu?” czy „Jaki warsztat wybrać na montaż instalacji LPG?”. Jeżeli dotychczas dzwonili do Ciebie klienci z tzw. polecenia - w porządku, niech dalej tak będzie. Jednak...dlaczego nie dać się dodatkowo polecić w Internecie? Jeśli chcesz zarabiać i uchodzić za specjalistę w regionie, daj się znaleźć w sieci. Bezpłatnie.

Dlaczego „powinieneś być online”?

Powodów jest naprawdę wiele, to tylko kilka z nich.

1. Kierowca coraz częściej szuka informacji  o produktach i usługach w Internecie. Ma na to czas i możliwości, a telefon z dostępem do Internetu ma praktycznie zawsze w kieszeni.

2. Łatwo i wygodnie znaleźć informacje i opinie w sieci nawet w nocy o północy. Google dba, żebyś dostał dokładnie to, czego szukasz i oszczędził swój czas.

3. Szukamy opinii, potwierdzenia jakości, sugestii wyboru nie tylko w najbliższym gronie znajomych czy rodziny, ale wśród użytkowników danego produktu czy usługi. Szukasz lekarza z możliwością wizyty domowej? Uruchamiasz Google. Chcesz sprawdzić czy jedzenie w restauracji jest smaczne, uruchamiasz Google i czytasz opinie. O ile - co do zasady - ufamy głównie najbliższym, o tyle opinie realnych użytkowników produktów, które chcemy kupić, są dla nas często równie ważne, jak opinie najbliższych. 

W marketingu wyróżniamy 3 główne rodzaje decyzji konsumenckich: rutynowe (zakup bułki na śniadanie - koszt 0,39 zł/szt.), proste (zakup płynu do spryskiwaczy na stacji benzynowej w ramach promocji 2+1 GRATIS – koszt 49,00 zł/zestaw), zaawansowane (montaż instalacji autogaz - koszt 2 490,00 zł). Zostając przy ostatnim przykładzie, kierowca podejmuje zaawansowaną decyzję. Ten rodzaj decyzji oznacza poświęcenie czasu na znalezienie dostępnych opcji, szukanie alternatyw, porównywanie ofert. Decyzja wiąże się z wydaniem dużej sumy pieniędzy (0,39 zł vs 49,00 zł vs 2 490,00 zł), długim użytkowaniem rozwiązania, wpływem na późniejsze codzienne życie. Dlatego powinieneś pokazać potencjalnemu klientowi, że wybór Twojego warsztatu, to najlepszy wybór jakiego może dokonać.

Czy mamy 2 życia...?

Można tak powiedzieć. Życie online to życie poszukiwań rozwiązań, sprawdzania opinii i poleceń - to życie wygodne. Dziś dla wielu także bezpieczne. Kierowca szuka warsztatu online, a w życiu offline realizuje usługę, którą wybrał w Internecie.

Jeśli więc telefon w warsztacie:

  • nie dzwoni
  • dzwoni rzadziej
  • lub…. dzwoni (dobrze dla Ciebie!), ale i tak zdajesz sobie sprawę, że klienci w Internecie są 24/7, a nie tylko w godzinach pracy warsztatu...

…daj się znaleźć online, by zarabiać offline przyjmując samochód na montaż.

Jak prosto dać się znaleźć w Internecie

i jak być zauważonym?

W dwóch kolejnych materiałach podpowiemy Ci, jak prostym i zupełnie bezpłatnym działaniem sprawisz, że „wujek Google” Cię polubi i pokaże Twój warsztat przyszłemu klientowi. Pokażemy także, że klient pyta o Ciebie również na Facebooku, który od dawna nie jest serwisem tylko dla młodzieży. To serwis, z którego korzysta wiele dorosłych osób i co więcej – na którym małe i średnie firmy wyrastają na lokalnych, polecanych wśród użytkowników specjalistów w swojej dziedzinie.

O tym już niebawem!