Gdzie jest klient? #2

Wiesz czym jest darmowa wizytówka Google?

Wiesz i już z niej korzystasz?

Dobrze dla Ciebie.  W tej części przypominamy, dlaczego wizytówkę warto aktualizować, co powinieneś uzupełnić, aby Google „lubił Twój warsztat” i jak wykorzystać 100% jej potencjału.

Nie wiesz? Już tłumaczymy.

Wizytówka Google to...

Możesz spotkać się z nazwą wizytówka google, wizytówka google maps, wizytówka, Google my Business, wizytówka google moja firma. Google Moja Firma itp. Nazwa tego narzędzia bywa przez Google zmieniana, ale funkcjonalność zostaje niezmienna. Wizytówka jest  darmową reklamą. Miejscem rozmowy z kierowcą zainteresowanym montażem instalacji w Twoim warsztacie. Bezpłatnym ogłoszeniem w Internecie. Banerem reklamowym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Prezentacją warsztatu – prezentacją informacji i portfolio montaży. Miejscem, w którym nie może Cię zabraknąć. Miejscem, w którym obowiązkowo musisz pokazywać aktualne dane.

Uwaga na oferty firm!

Docierają do nas informacje, że dzwonią do warsztatów firmy oferujące założenie wizytówki Google. Jedne mówią, że wizytówka kosztuje i ich praca też kosztuje. Drudzy mówią, że wizytówka jest darmowa, ale ich praca włożona w jej założenie jest płatna. Pierwsi niestety częściowo kłamią, bo wizytówka jest darmowa. Drudzy są bardziej rzetelni – wyceniają po prostu swoją pracę. Możesz skorzystać z ich usług odpłatnie lub samodzielnie założyć i zarządzać wizytówką. Decyzja należy do Ciebie. Nie mniej w celu Twojego bezpieczeństwa przestrzegamy przed nieuczciwymi praktykami w Internecie. 

Jak wizytówka wygląda w wyszukiwarce?

Na pewno korzystasz z Internetu co najmniej raz na jakiś czas. Sprawdzasz maila, logujesz się do banku, szukasz produktów lub lokalnych usług. Przykład dla zapytania z naszego lokalnego podwórka: „montaż instalacji auto gaz Wolf Car”. Jeśli masz wizytówkę, pokazujesz się szukającemu usługi jak niżej. Co szalenie ważne – pokazujesz się na mapach Google oraz w wynikach wyszukiwania – czyli dajesz się znaleźć potencjalnemu klientowi.

Widok w wyniku wyszukiwania

Widok na mapie

Czy wiesz, że...?

  • 30% wyszukiwań mobilnych to wyszukiwania lokalnych usług i firm?
  • 7 na 10 Internautów kupiło produkt lub skorzystało z usługi firmy, którą znaleźli w Google?

Jak założyć wizytówkę firmy w Google?

Na ten temat znajdziesz mnóstwo materiałów w Internecie. Pokazujemy przykładowe linki z instrukcjami:

Co możesz o sobie powiedzieć i co pokazać?

Praktycznie wszystko - nawet nie posiadając strony www, tym samym nie ponosząc żadnych kosztów. Tworzysz PROFIL FIRMY w najpopularniejszej wyszukiwarce.  

NAZWA | W widoku wizytówki warto podać nazwę łatwą do zapamiętania. Na przykład zamiast "KOPAREX INFO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, oddział w Słupicy", lepiej brzmi i łatwiejsze do zapamiętania jest "KOPAREX INFO usługi koparką". Adres Słupica będzie i tak widoczny w wizytówce, zaś informacja o formie prawnej jest zbędna. Bardziej zasadne jest dodanie rodzaju świadczonych usług.

LOGO | Wiele warsztatów posiada własne logo, a wizytówka utożsamia je z warsztatem.

RODZAJ DZIAŁALNOŚCI (kategoria usług)| Świadczysz więcej usług niż tylko montaż instalacji autogaz? Google daje Ci możliwość podania do 10 kategorii usług. Na przykład: Montaż instalacji LPG, Warsztat Samochodowy, Klimatyzacja itp.

TELEFON | Dzięki niemu użytkownik automatycznie wybiera do Ciebie numer. Pamiętaj, że numery stacjonarne traktowane są przez wiele osób jako aktywne w godzinach pracy warsztatu, a komórkowe jako działające nawet 24/7.

ADRES | Podajesz dokładną lokalizację warsztatu. Dzięki temu widoczny jesteś na mapie, a klient automatycznie wyznacza trasę dojazdu do warsztatu. Przy podawaniu adresu zdarza się, że Google nie widzi go poprawnie na mapie. Wizytówka umożliwia samodzielne ustawienie znacznika na mapie, aby klient został przekierowany dokładnie do punktu, w jakim znajduje się Twój warsztat.

DNI I GODZINY PRACY | Zarówno te stałe, jak i te niestandardowe np. w trakcie długich weekendów czy świąt. Niestandardowe godziny pracy to bardzo cenna funkcjonalność, dzięki której na bieżąco dajesz znać klientowi czy masz otwarty warsztat o danej porze danego dnia, np. 24 grudnia, kiedy on pilnie szuka pomocy gazownika.

ADRES STRONY WWW + E-MAIL | Jeśli ją posiadasz. Do zapoznania się ze szczegółową ofertą możesz odesłać klienta właśnie na stronę. Jeśli nie posiadasz strony, tym bardziej zadbaj o kompletność i aktualność informacji dostępnych w wizytówce warsztatu. Jeżeli podajesz adres mailowy, sprawdzaj pocztę co najmniej raz dziennie, a najlepiej bądź online cały czas w godzinach pracy. Jeśli nie obsługujesz maila, nie podawaj go. Unikniesz sytuacji, w której użytkownik wyśle zapytanie i nie dostanie odpowiedzi. To bardzo zły scenariusz i stanowczo go odradzamy.

ZDJĘCIA | Zdjęcia dodajesz samodzielnie, ale mogą je dodawać również klienci/użytkownicy. To dobre miejsce na budowanie portfolio montaży. Pokaż:

  • jak wygląda warsztat
  • jak wygląda biuro obsługi klienta
  • jakie auta przyjeżdżają na montaż
  • w jaki sposób montujesz instalacje.

Dla potencjalnego klienta liczą się szczegóły, które zaważą na tym, że wybierze Ciebie a nie inny warsztat. Między innymi przez galerię zdjęć montaży wykonanych estetycznie i zgodnie z wytycznymi masz świetną okazję, aby nie walczyć ceną, a jakością.

OPINIE | Skarbnica wiedzy dla potencjalnych klientów o jakości świadczonych przez Ciebie usług i jakości obsługi klienta. PAMIĘTAJ – na każdą opinię możesz odpowiedzieć, ustosunkować się do niej, podziękować, polemizować itp. Na załączonym przykładzie warsztat ma 64 opinie wystawione przez klientów. Opinie można nazwać miejscem "sprawdzam" lub „deklaracje vs rzeczywistość”. Dlaczego? Są opinią klienta wydaną na podstawie faktycznej obsługi klienta w danym miejscu i na podstawie wykonanej usługi, a nie suchą deklaracją firmy.

Co zrobić, jeśli dostaniesz złośliwą opinię wystawioną przez osobę, która nie korzystała z Twoich usług? Są sposoby na odpowiednią reakcję w takiej sytuacji, choć same sytuacje są bardzo sporadyczne i wynikać muszą z wyjątkowej złośliwości.

OFERTY | Wizytówka umożliwia Ci tworzenie ofert i cennika, ale uwaga – konkuruj jakością usługi, unikaj konkurowania ceną. Budując bazę pozytywnych opinii o warsztacie i swojej pracy, zdobywasz klienta jakością, nie walczysz o każdą złotówkę za usługę. Badania pokazują, że klienci są skłonni zapłacić więcej za usługę wyższej jakości oraz profesjonalną obsługę!

AKTUALNOŚCI I WPISY | Wizytówka daje Ci możliwość tworzenia autorskich treści – artykułów, wypowiedzi, wszelkich treści przekonujących klienta, że jesteś specjalistą i znasz się na swojej pracy. Ważna informacja dla Ciebie, jeśli już posiadasz swoją wizytówkę. Google ceni sobie nowe treści. Jeśli publikujesz treści w wizytówce cyklicznie, zwiększasz szanse na popularność w oczach Google.

Co daje wizytówka?

PODSUMOWANIE

Nawiązujesz kontakt z klientami w Google za darmo. Profil nic nie kosztuje. Inwestujesz jedynie chwilę swojego czasu w jego stworzenie a następnie „doglądasz swojego interesu online”.

Budujesz świadomość swojej marki na lokalnym rynku i finalnie zdobywasz klientów dzięki atrakcyjnemu i aktualnemu profilowi warsztatu z danymi uzupełnionymi w 100%.

Wstawiając oferty, udostępniając zdjęcia z montaży, udostępniając publikacje motoryzacyjne (na przykład korzystając z merytorycznych publikacji ZENIT Autogas) prezentujesz się jako specjalista w swojej branży, który ma zawsze aktualną wiedzę i dzieli się nią z klientami.

Ułatwiasz klientom kontakt z Twoją firmą na różne sposoby. Klienci mogą do Ciebie dzwonić, pisać i wystawiać opinie. Im więcej możliwości kontaktu oferujesz, tym więcej okazji do przekonania do montażu właśnie u Ciebie. Pamiętaj, że ludzie mają różne preferencje komunikacji: jedni tylko dzwonią, inni tylko piszą, bo nie lubią rozmawiać. Niezależnie od preferencji, każdy może zostawić u Ciebie pieniądze, jeśli tylko dostępnością i silnym wizerunkiem przekonasz go, że warto.

Przekonasz się, ilu potencjalnych klientów szuka Twojej firmy i odwiedza wizytówkę. Masz wgląd w statystyki odwiedzin, wyświetleń numeru telefonu czy wskazówek dojazdu.  

Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest wyjątkowo ważne, jeżeli oferujesz usługi lokalnej społeczności i to niezależnie od tego, czy społeczność liczy 200, 1000 czy 200 000 mieszkańców. Pracuj nad swoim wizerunkiem i daj się znaleźć lokalnej społeczności w Internecie!