Nowa wersja oprogramowania do systemu Zenit Pro/Pro OBD

Newsy i informacje dotyczące Auto-Gaz Centrum
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Nowa wersja oprogramowania do systemu Zenit Pro/Pro OBD

Post autor: Andrzej_AGC »

Informujemy, że w dziale Download dostępna jest nowa wersja oprogramowania do systemu Zenit Pro / Zenit Pro OBD.

W wersji 2.00 wprowadzono następujące zmiany:

Strategie zasilania -> Mapa udziału benzyny - nowa, zaawansowana funkcja, która umożliwia zasilanie silnika miksem dwóch paliw - benzyny i gazu. Dostępne w poprzednich wersjach 'Wzbogacanie' pozwalało na zastąpienie części dawki gazu, stałą dawką benzyny ustawianą w [ms]. Funkcja aktywowana była powyżej zadanych obrotów i czasu otwarcia wtr. benzynowego. Mapa udziału benzyny daje możliwość niemalże dowolnej zmiany proporcji paliw w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Zmieniając wartości od 0 do 90% określamy jaki udział w mieszance ma benzyna, np. domyślnie ustawione '0' oznacza że podawany jest sam gaz, a np. 40% oznacza że 40% dawki paliwa będzie stanowić benzyna a pozostałe 60% - gaz. W zależności od wybranej wartości centrala automatycznie wylicza czasy otwarcia wtryskiwacza benzynowego i gazowego, zapewnia płynne wejście, wyjście ze strategii i przechodzenie między polami o różnych wartościach. UWAGA: jeżeli po włączeniu tej funkcji obserwujemy zubożenie mieszanki to można to wyeliminować suwakiem 'Wzbogacenie'

Strategie zasilania -> Pełne otwarcie>>benzyna - nowa funkcja dedykowana do silników z b. długimi czasami otwarcia (silniki mocno wysilone lub po tuningu). Włączenie funkcji 'Pełne otwarcie >>Gaz' powoduje, że przy 'zapętleniu' wtryskiwaczy benzynowych, centrala będzie kontynuowała jazdę na gazie. Natomiast wybranie 'Pełne otwarcie>>Benzyna' spowoduje, że centrala tymczasowo przełączy się na benzynę. Zalecane włączenie tej funkcji gdy włączone jest 'Wzbogacanie' lub 'Mapa udziału benzyny'
Strategie zasilania -> Ograniczenie maks. dawki gazu (Zimny VAG) - niektóre, stare silniki Volkswagena mają taką cechę, że na zimnym silniku mają bardzo długie czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Dotyczy to szczególnie silnika 2.0 kod ALT 96kW. Przy dodaniu gazu czasy potrafią momentalnie skoczyć do 40 ms. Po przełączeniu takiego zimnego silnika na gaz mogą pojawić się problemy z bardzo bogatą mieszanką. Uruchomienie strategii 'Zimny VAG' powoduje, że maksymalna dawka gazu zostaje ograniczona do wybranej wartości (domyślnie 20ms). Po osiągnięciu wybranej temperatury (jak już silnik się rozgrzeje nie ma potrzeby ograniczania sztucznie dawki) lub po przekroczeniu wybranych obrotów (przy maksymalnym obciążeniu 20 ms może być za mało) funkcja zostaje wyłączona.
Możliwość ustawienia nakładania paliw poniżej jednego cyklu
Zaktualizowane 'Minimalne czasy otwarcia' dla poszczególnych wtryskiwaczy
Konfiguracja -> Temp. reduktora - dodano możliwość ustawienia temperatury do przełączenia z dokładnością co 1°C (dotychczas było co 5, np. 20, 25, 30, 35 ...)
Konfiguracja -> Multispark - dodatkowy filtr sygnału obrotów do silników, które mają więcej niż 1 iskra na cykl (np. w fazie nagrzewania silnika centrala odczytuje dwa razy większe obroty niż w rzeczywistości a po rozgrzaniu silnika jest OK)
Konfiguracja -> Konfiguracja wtryskiwaczy - do istniejącej korekty procentowej (tzw. korekta przepływu) dodano drugą, ustawianą w [ms] (tzw. Korekta czasu otwarcia)
Do listy obsługiwanych typów wtryskiwaczy dodano : Hana H2100 (1,4 OHM), Valtek type 32, Hercules Blue, AEB i-Plus, Magic FX, zoptymalizowano sterowanie prądem dla 'Magic Jet' i Hercules GISM-i1000
Wyeliminowano błąd objawiający się niewłaściwymi odczytami czasów otwarcia wtr. benzynowych na poszczególnych cylindrach w niektórych silnikach 6 i 8 cylindrowych.
Wyeliminowano błąd, który powodował, że w niektórych przypadkach korekta dynamiczna przestawała działać po włączeniu opcji 'Kasuj po wystąpieniu wybranego błędu'
Diagnostyka - zwiększono limity temperatur powyżej których rejestrowany jest błąd. Maksymalna temp. reduktora to teraz 130 °C, nowa maksymalna temp. gazu = 120 °C
Zablokowany