Szarpanie przy przyspieszaniu

marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

Po zmianie na 2,4ms minimalnego czasu wtrysku szarpnięcia występują ale nie są tak agresywne jednak nadal na obrotomierzu widać jak przyspieszenie nie jest jednostajne tylko skokowe przez co no nie przyspiesza jak powinien. O dziwo nie widać szarpnięć na wykresach od dziś.

Poniżej link z ustawień i pracy
https://youtu.be/pShLPk7MIqg

Nie wiem czemu dzisiaj cała mapa gazu poszła do góry w stosunku do benzyny (albo na odwrót). Wczoraj jeszcze wszystko idealnie się pokrywało. Może to że wyjątkowo nie zatankowałem dziś rano na Orlenie tylko na Lotosie.

Edit:
Czy nie szarpie dla tego, że poza zakresem modelu przelewa ?
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

Mapa gazu może trochę "pływać", w zależności od warunków użytkowania auta. Podejrzewam, że jeśli mapa benzyny została by odświeżona w tych samych warunkach, to obie mapy by się pokryły. Zbyt bogata, czy też uboga mieszanka może mieć wpływ na szarpanie.
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

Narazie zrobiłem tak: w zakładce z tymi mapami wyłączyłem stałą korektę 5% dzięki temu mogłem podnieść do góry model ale tylko w zakresie gdzie go widzę. Resztę czyli powyżej 11ms pozostawiłem bez zmian (czyli zubożyłem mieszankę o 5%). O dziwo samochód jeździ dobrze, nic nie szarpie. Zrobiłem dzisiaj trasę 25km do pracy i narazie jest ok. Teraz sprawdzę po pracy jak wyglądają te wszystkie mapy i korekty i prześlę tutaj z prośbą o opinię :) Skoro mapa gazu może pływać to jak zweryfikować że jest poprawna ?
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

W załączeniu screeny z programu. Mapa gazowa nadal jest trochę podniesiona ale za to mapa korekt jest dużo ładniejsza...nie ma już wartości od -13 do +8 (wartości od 4000-6000 obrotów jeszcze niezaktualizowane bo aż tak nie testowałem :) ). Nadal nie zauważyłem żeby szarpało przy wyższym obciążeniu.

Co do poprawy, co do zdiagnozowania i jak ustawić poprawną mieszankę na wyższych obciążeniach skoro to jest pętla otwarta i brak korekt po OBD?.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

Regulacja mieszanki w pętli otwartej, najlepiej przy pomocy AFR'a. Można też bezpiecznie ustawić mieszankę, korzystając z odczytów sondy.
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

Czyli jak przyspieszam dynamiczniej to...? mam osiągnąć stan, w którym wartość napięcia na 1. sondzie oscyluje od 0,1 do 0,99 V ? Dobrze rozumiem ?
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

Przy ostrym przyśpieszaniu sonda powinna stać na bogatej mieszance, czyli wskazywać ok. 1V
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

https://youtu.be/3h7rvRHLjkI

Filmik z dzisiejszego przejazdu po paru dniach regulacji. Nadal szarpie na dużym obciążeniu (3/4 wciśnięty pedał gazu albo gdy przyspieszam tempomatem) a na pełnym gazie wszystko już jest ok.

Silnik już rozgrzany
00:00 - 6:51 poprawiam jeszcze trochę mapę i jeżdżę
6:51 - 14:32 - jadę czasem mocniej przyspieszając - widok napięcia na 1. sondzie

14:32 - 15:12 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
15:56 - 16:26 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
17:10 - 17:31 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok na mapę - czemu kropka na mapie jest naprzemiennie zielona i czarna? nie powinna być ciągle czarna przy takim przyspieszaniu ?
18:20 - 18:42 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok na mapę


18:43 - 27:09 - jeżdżę normalnie i trochę poprawiam mapę
27:10 - 27:37 - reszta ustawień

Poproszę o opinię
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

Kropka jest czarna, jeśli map >0,95. Ciężko coś więcej doradzić patrząc na filmik. Wszytko wydaje się być w porządku. Jedyne, co jeszcze mogę zaproponować, to wizytę w warsztacie z odpowiednim oprzyrządowaniem, w celu weryfikacji.
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

Chyba będę się musiał kiedyś do Państwa wybrać na profesjonalne strojenie jak będę np w Warszawie...

W międzyczasie postanowiłem spróbować jednak włączyć te dotryski benzyny. Jeździłem...korekty przy przyspieszaniu na Pb wynoszą +4% krótkoterminowe i 1% długoterminowe. Na LPG odpowiednio -7 i 1%. Więc zacząłem (z włączonymi dotryskami) podnosić mnożnik powyżej 10ms. Dziś model wygląda tak jak poniżej. Podnosząc tak mnożnik osiągnąłem stan, w którym samochód szarpie tylko raz i dalej jedzie...ale zawsze w okolicach 2000-2500 obrotów...czyli w okolicy gdzie włącza się dotrysk benzyny (gdy wyłącze dotrysk wracają delikatne poszarpywania w granicach 2000-3000obrotów). I teraz się zastanawiam:
- Czy znany jest minimalny czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w tym samochodzie? (na wykresach najmniejszą wartość jaką udało mi się zauważyć to 1,7ms a potem już jest CUT-OFF).

- Mam w samochodzie zamontowany emulator pompy paliwa AC FPE-GM...jak on działa? Wyłącza pompę i udaje, że jest jakieś tam ciśnienie? Bo jeżeli tak to może w przypadku gdy ma nastąpić dotrysk to ciśnienie jest za małe? (Emulator działa poprawnie ponieważ błąd z tym związany już nie wyskakuje).
Załączniki
Beztytułu5.png
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

Minimalny czas dotrysku benzyny nie powinien być niższy niż 0,6 ms. Emulator ciśnienia paliwa oszukuje sterownik silnika, podając wartość sygnału prawidłowego ciśnienia paliwa (taką jak na benzynie).
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

To jak mają poprawnie działać w takim układzie dotryski? Skoro pompa się wyłącza, nie ma ciśnienia, emulator oszukuje sterownik...i nagle jest zapotrzebowanie na dotrysk benzyny ?
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

A skąd informacja, że pompa się wyłącza? Emulator tylko zmienia sygnał tak, żeby sterownik silnika "myślał", że wszystko jest ok. Pompa działa normalnie i utrzymuje ciśnienie w obwodzie.
marek12321
Posty: 29
Rejestracja: 2016-09-13, 16:22

Post autor: marek12321 »

I takiej informacji potrzebowałem żeby wyeliminować kolejnego podejrzanego.

Dzisiaj znowu podniosłem model do x0,95 i już nie szarpie przy mocniejszym przyspieszaniu...trochę dziwnie się czuję bo walczę z tym od września xD i nagle wszystko działa :) Poniżej model i korekty. OBD zwraca takie same wartości na LPG i na Pb.

Teraz mam dodatkowe pytanie...chciałem dopracować pracę instalacji na wolnych obrotach. Stworzyłem takie korekty (jak na zrzucie). Korekty -8 są w przypadku braku obciążenia. Gdy włączę światła, klimę i ogrzewanie tylnej szyby to wchodzę na wartości 2,5-3,5ms. Wtedy muszę zastosować korekty +2. Zawsze gdy gdzieś widziałem korekty RPM to były na minusie. Mi żeby wszystko działało (te same korekty OBD i ten sam czas otwarcia wtryskiwaczy Pb) muszę dać w pewnej części -8, a przy wyższym obciążeniu +2. Czy takie korekty są poprawne ?
Załączniki
Beztytułu5.png
Beztytułu4.png
Beztytułu3.png
Beztytułu2.png
Beztytułu6.png
Awatar użytkownika
Andrzej_AGC
Posty: 2557
Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
Lokalizacja: Radom
Marka auta: Volvo/Ford
Model auta: V70 II/Mondeo MK5
Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
Moc: 170/240
Rok produkcji: 2002/2013
Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
Reduktor: Magic III Compact/Max Power
Kontakt:

Post autor: Andrzej_AGC »

W końcu, chyba udało się dobrze trafić z mieszanką :) Jeśli chodzi o korekty na biegu jałowym, należy wybrać jedną opcję. Zostawiamy temat dla autoadaptacji, albo regulujemy ręcznie, wyłączając ten obszar z automatycznych korekt. Proponuję drugie rozwiązanie. Dodatkowo w autoadaptacji sugeruję ustawić odczyt podciśnienia z mapa, nie z OBD.
ODPOWIEDZ