Szarpanie przy przyspieszaniu
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
Po zmianie na 2,4ms minimalnego czasu wtrysku szarpnięcia występują ale nie są tak agresywne jednak nadal na obrotomierzu widać jak przyspieszenie nie jest jednostajne tylko skokowe przez co no nie przyspiesza jak powinien. O dziwo nie widać szarpnięć na wykresach od dziś.
Poniżej link z ustawień i pracy
https://youtu.be/pShLPk7MIqg
Nie wiem czemu dzisiaj cała mapa gazu poszła do góry w stosunku do benzyny (albo na odwrót). Wczoraj jeszcze wszystko idealnie się pokrywało. Może to że wyjątkowo nie zatankowałem dziś rano na Orlenie tylko na Lotosie.
Edit:
Czy nie szarpie dla tego, że poza zakresem modelu przelewa ?
Poniżej link z ustawień i pracy
https://youtu.be/pShLPk7MIqg
Nie wiem czemu dzisiaj cała mapa gazu poszła do góry w stosunku do benzyny (albo na odwrót). Wczoraj jeszcze wszystko idealnie się pokrywało. Może to że wyjątkowo nie zatankowałem dziś rano na Orlenie tylko na Lotosie.
Edit:
Czy nie szarpie dla tego, że poza zakresem modelu przelewa ?
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
Narazie zrobiłem tak: w zakładce z tymi mapami wyłączyłem stałą korektę 5% dzięki temu mogłem podnieść do góry model ale tylko w zakresie gdzie go widzę. Resztę czyli powyżej 11ms pozostawiłem bez zmian (czyli zubożyłem mieszankę o 5%). O dziwo samochód jeździ dobrze, nic nie szarpie. Zrobiłem dzisiaj trasę 25km do pracy i narazie jest ok. Teraz sprawdzę po pracy jak wyglądają te wszystkie mapy i korekty i prześlę tutaj z prośbą o opinię :) Skoro mapa gazu może pływać to jak zweryfikować że jest poprawna ?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
W załączeniu screeny z programu. Mapa gazowa nadal jest trochę podniesiona ale za to mapa korekt jest dużo ładniejsza...nie ma już wartości od -13 do +8 (wartości od 4000-6000 obrotów jeszcze niezaktualizowane bo aż tak nie testowałem :) ). Nadal nie zauważyłem żeby szarpało przy wyższym obciążeniu.
Co do poprawy, co do zdiagnozowania i jak ustawić poprawną mieszankę na wyższych obciążeniach skoro to jest pętla otwarta i brak korekt po OBD?.
Co do poprawy, co do zdiagnozowania i jak ustawić poprawną mieszankę na wyższych obciążeniach skoro to jest pętla otwarta i brak korekt po OBD?.
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
https://youtu.be/3h7rvRHLjkI
Filmik z dzisiejszego przejazdu po paru dniach regulacji. Nadal szarpie na dużym obciążeniu (3/4 wciśnięty pedał gazu albo gdy przyspieszam tempomatem) a na pełnym gazie wszystko już jest ok.
Silnik już rozgrzany
00:00 - 6:51 poprawiam jeszcze trochę mapę i jeżdżę
6:51 - 14:32 - jadę czasem mocniej przyspieszając - widok napięcia na 1. sondzie
14:32 - 15:12 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
15:56 - 16:26 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
17:10 - 17:31 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok na mapę - czemu kropka na mapie jest naprzemiennie zielona i czarna? nie powinna być ciągle czarna przy takim przyspieszaniu ?
18:20 - 18:42 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok na mapę
18:43 - 27:09 - jeżdżę normalnie i trochę poprawiam mapę
27:10 - 27:37 - reszta ustawień
Poproszę o opinię
Filmik z dzisiejszego przejazdu po paru dniach regulacji. Nadal szarpie na dużym obciążeniu (3/4 wciśnięty pedał gazu albo gdy przyspieszam tempomatem) a na pełnym gazie wszystko już jest ok.
Silnik już rozgrzany
00:00 - 6:51 poprawiam jeszcze trochę mapę i jeżdżę
6:51 - 14:32 - jadę czasem mocniej przyspieszając - widok napięcia na 1. sondzie
14:32 - 15:12 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
15:56 - 16:26 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok napięcia na 1. sondzie
17:10 - 17:31 - wciśnięte 3/4 pedału gazu i lekko szarpie - widok na mapę - czemu kropka na mapie jest naprzemiennie zielona i czarna? nie powinna być ciągle czarna przy takim przyspieszaniu ?
18:20 - 18:42 - wciśnięte 100% pedału gazu i nie szarpie - widok na mapę
18:43 - 27:09 - jeżdżę normalnie i trochę poprawiam mapę
27:10 - 27:37 - reszta ustawień
Poproszę o opinię
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
Chyba będę się musiał kiedyś do Państwa wybrać na profesjonalne strojenie jak będę np w Warszawie...
W międzyczasie postanowiłem spróbować jednak włączyć te dotryski benzyny. Jeździłem...korekty przy przyspieszaniu na Pb wynoszą +4% krótkoterminowe i 1% długoterminowe. Na LPG odpowiednio -7 i 1%. Więc zacząłem (z włączonymi dotryskami) podnosić mnożnik powyżej 10ms. Dziś model wygląda tak jak poniżej. Podnosząc tak mnożnik osiągnąłem stan, w którym samochód szarpie tylko raz i dalej jedzie...ale zawsze w okolicach 2000-2500 obrotów...czyli w okolicy gdzie włącza się dotrysk benzyny (gdy wyłącze dotrysk wracają delikatne poszarpywania w granicach 2000-3000obrotów). I teraz się zastanawiam:
- Czy znany jest minimalny czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w tym samochodzie? (na wykresach najmniejszą wartość jaką udało mi się zauważyć to 1,7ms a potem już jest CUT-OFF).
- Mam w samochodzie zamontowany emulator pompy paliwa AC FPE-GM...jak on działa? Wyłącza pompę i udaje, że jest jakieś tam ciśnienie? Bo jeżeli tak to może w przypadku gdy ma nastąpić dotrysk to ciśnienie jest za małe? (Emulator działa poprawnie ponieważ błąd z tym związany już nie wyskakuje).
W międzyczasie postanowiłem spróbować jednak włączyć te dotryski benzyny. Jeździłem...korekty przy przyspieszaniu na Pb wynoszą +4% krótkoterminowe i 1% długoterminowe. Na LPG odpowiednio -7 i 1%. Więc zacząłem (z włączonymi dotryskami) podnosić mnożnik powyżej 10ms. Dziś model wygląda tak jak poniżej. Podnosząc tak mnożnik osiągnąłem stan, w którym samochód szarpie tylko raz i dalej jedzie...ale zawsze w okolicach 2000-2500 obrotów...czyli w okolicy gdzie włącza się dotrysk benzyny (gdy wyłącze dotrysk wracają delikatne poszarpywania w granicach 2000-3000obrotów). I teraz się zastanawiam:
- Czy znany jest minimalny czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w tym samochodzie? (na wykresach najmniejszą wartość jaką udało mi się zauważyć to 1,7ms a potem już jest CUT-OFF).
- Mam w samochodzie zamontowany emulator pompy paliwa AC FPE-GM...jak on działa? Wyłącza pompę i udaje, że jest jakieś tam ciśnienie? Bo jeżeli tak to może w przypadku gdy ma nastąpić dotrysk to ciśnienie jest za małe? (Emulator działa poprawnie ponieważ błąd z tym związany już nie wyskakuje).
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-09-13, 16:22
I takiej informacji potrzebowałem żeby wyeliminować kolejnego podejrzanego.
Dzisiaj znowu podniosłem model do x0,95 i już nie szarpie przy mocniejszym przyspieszaniu...trochę dziwnie się czuję bo walczę z tym od września xD i nagle wszystko działa :) Poniżej model i korekty. OBD zwraca takie same wartości na LPG i na Pb.
Teraz mam dodatkowe pytanie...chciałem dopracować pracę instalacji na wolnych obrotach. Stworzyłem takie korekty (jak na zrzucie). Korekty -8 są w przypadku braku obciążenia. Gdy włączę światła, klimę i ogrzewanie tylnej szyby to wchodzę na wartości 2,5-3,5ms. Wtedy muszę zastosować korekty +2. Zawsze gdy gdzieś widziałem korekty RPM to były na minusie. Mi żeby wszystko działało (te same korekty OBD i ten sam czas otwarcia wtryskiwaczy Pb) muszę dać w pewnej części -8, a przy wyższym obciążeniu +2. Czy takie korekty są poprawne ?
Dzisiaj znowu podniosłem model do x0,95 i już nie szarpie przy mocniejszym przyspieszaniu...trochę dziwnie się czuję bo walczę z tym od września xD i nagle wszystko działa :) Poniżej model i korekty. OBD zwraca takie same wartości na LPG i na Pb.
Teraz mam dodatkowe pytanie...chciałem dopracować pracę instalacji na wolnych obrotach. Stworzyłem takie korekty (jak na zrzucie). Korekty -8 są w przypadku braku obciążenia. Gdy włączę światła, klimę i ogrzewanie tylnej szyby to wchodzę na wartości 2,5-3,5ms. Wtedy muszę zastosować korekty +2. Zawsze gdy gdzieś widziałem korekty RPM to były na minusie. Mi żeby wszystko działało (te same korekty OBD i ten sam czas otwarcia wtryskiwaczy Pb) muszę dać w pewnej części -8, a przy wyższym obciążeniu +2. Czy takie korekty są poprawne ?
- Andrzej_AGC
- Posty: 2557
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:26
- Lokalizacja: Radom
- Marka auta: Volvo/Ford
- Model auta: V70 II/Mondeo MK5
- Pojemność silnika: 2.4/2.0EB
- Moc: 170/240
- Rok produkcji: 2002/2013
- Sterownik: Zenit Pro OBD/Zenit Direct Box
- Wtryskiwacze: Hercules GISM-I3100
- Reduktor: Magic III Compact/Max Power
- Kontakt:
W końcu, chyba udało się dobrze trafić z mieszanką :) Jeśli chodzi o korekty na biegu jałowym, należy wybrać jedną opcję. Zostawiamy temat dla autoadaptacji, albo regulujemy ręcznie, wyłączając ten obszar z automatycznych korekt. Proponuję drugie rozwiązanie. Dodatkowo w autoadaptacji sugeruję ustawić odczyt podciśnienia z mapa, nie z OBD.